ตามไปดูวิธีลดการใช้พลาสติกของอายิโนะโมะโต๊ะ สู่เป้าหมายการจัดการด้านบรรจุภัณฑ์อย่างยั่งยืน
แม้พลาสติกจะมีคุณอนันต์ แต่ก็มีโทษมหันต์ต่อสิ่งแวดล้อม หากไม่ได้รับการจัดการที่ถูกวิธี กลุ่มบริษัทอายิโนะโมะโต๊ะ จึงทุ่มเทในการหาวิธีจัดการกับพลาสติกมาโดยตลอด เพื่อให้สอดคล้องกับแนวคิด “อายิโนะโมะโต๊ะสร้างคุณค่าร่วมกับสังคม (ASV)” ที่กลุ่มบริษัทอายิโนะโมะโต๊ะทุ่มเทเพื่อแก้ปัญหาสังคมผ่าน 3 แนวทางหลัก ได้แก่ การสร้างสังคมสุขภาพดี ส่งเสริมการใช้ทรัพยากรอย่างคุ้มค่า และสร้างความยั่งยืนของโลก
ทั้งนี้ บริษัท อายิโนะโมะโต๊ะ (ประเทศไทย) จำกัด ได้ขานรับนโยบายของกลุ่มบริษัทอายิโนะโมะโต๊ะทั่วโลก ในการมุ่งมั่นทำงานเพื่อลดผลกระทบต่อสิ่งแวดล้อม พร้อมชูแนวคิด “เทคโนโลยีสีเขียวเพื่อสิ่งแวดล้อมที่ดีอย่างยั่งยืน” ขับเคลื่อนผ่านกิจกรรมทางธุรกิจในทุกสถานประกอบการ โดยตั้งเป้าหมายเพื่อที่จะบรรลุวัตถุประสงค์ของกลุ่มบริษัทฯ ในการเป็น “กลุ่มบริษัทผู้ส่งมอบโซลูชันและนวัตกรรมที่เกี่ยวกับอาหารและสุขภาพ” ผ่านการมุ่งเน้นด้านการบริหารจัดการทรัพยากรเพื่อแก้ไขปัญหาด้านอาหารและสุขภาพ รวมไปถึงการทำงานเพื่อลดผลกระทบต่อสิ่งแวดล้อมและการร่วมฟื้นฟูสิ่งแวดล้อมอย่างยั่งยืนให้ได้ภายในปี 2030
แนวทาง “การจัดการด้านบรรจุภัณฑ์อย่างยั่งยืน” ที่บริษัท อายิโนะโมะโต๊ะ (ประเทศไทย) จำกัด นำมาบูรณาการกับผลิตภัณฑ์ภายใต้เครื่ออายิโนะโมะโต๊ะจึงเป็นหนึ่งในการลงมือทำอย่างจริงจังมาโดยตลอด โดยเฉพาะในกระบวนการผลิตสินค้าในโรงงานอุตสาหกรรม รวมไปถึงกระบวนการขนส่งสินค้าจากโรงงานไปสู่ผู้บริโภค ที่มีการใช้พลาสติกเป็นจำนวนมาก
อายิโนะโมะโต๊ะจึงนำแนวคิดเรื่องบรรจุภัณฑ์ที่เป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อมมาปรับใช้กับผลิตภัณฑ์ของบริษัทฯ ด้วยการลดปริมาณการใช้พลาสติกสำหรับห่อหุ้มบรรจุภัณฑ์ของสินค้าบางชนิดลง เพื่อเป็นส่วนหนึ่งในการช่วยแก้ไขปัญหาสิ่งแวดล้อม แต่ยังคงสามารถรักษาคุณภาพของสินค้าไว้ได้ดีเช่นเดิม ได้แก่ การยกเลิกการใช้ถุงพลาสติกพอลิเอทิลีน (PE Bag) ที่ใช้ในการห่อหุ้มแพ็กบรรจุภัณฑ์ของสินค้า “ผงชูรสอายิโนะโมะโต๊ะ” ขนาด 1 กิโลกรัม และวัตถุปรุงแต่งอาหาร “รสดี” ขนาด 850 กรัม
ผลจากการยกเลิกใช้พลาสติก PE bag สำหรับห่อหุ้มบรรจุภัณฑ์ของสินค้าดังกล่าว ช่วยให้บริษัทฯ สามารถลดปริมาณการใช้พลาสติกลงได้ถึง 127 ตัน/ปี หรือเทียบเท่ากับขวดน้ำพลาสติกขนาด 1.5 ลิตร จำนวน 4.2 ล้านขวด
ทั้งนี้ การดำเนินการดังกล่าวเป็นหนึ่งใน “การสร้างคุณค่าร่วมกับสังคมของอายิโนะโมะโต๊ะ (The Ajinomoto Group Creating Shared Value: ASV)” เพื่อส่งมอบสิ่งดี ๆ ให้กับสังคมไทย ที่ยังมีอีกหลายโปรเจคท์น่าสนใจให้ติดตาม
Relate Links

กรุงเทพฯ – 10 กุมภาพันธ์ 2568 – บริษัท อายิโนะโมะโต๊ะ (ประเทศไทย) จำกัด บริษัทชั้นนำของโลก ในการสร้างความกินดีมีสุข ฉลองครบรอบ 65 ปี

“Ajinomoto AminoNite” Brings an Immersive Sleep Experience, Exclusively at Bangkok Design Week 2025
Bangkok – 11 February 2025 – Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., a global leader in promoting health and well-being,

Ajinomoto receives "Best Places to Work" Certificate from WorkVenture
กรุงเทพฯ – บริษัท อายิโนะโมะโต๊ะ (ประเทศไทย) จำกัด บริษัทชั้นนำของโลกในการสร้างความกินดีมีสุข

Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., a global leader in the creation of “Eat Well, Live Well.”

อายิโนะโมะโต๊ะ กับเส้นทางแห่งรสชาติ : เปิดประสบการณ์ใหม่สู่ความอร่อยที่ยั่งยืน
บริษัท อายิโนะโมะโต๊ะ (ประเทศไทย) จำกัด บริษัทชั้นนำของโลกในการสร้างความกินดีมีสุข เปิดบ้านต้อนรับเหล่านักศึกษา นักกีฬา ผู้ประกอบการ รวมไปถึงสื่อมวลชนและอินฟลูเอนเซอร์ร่วมค้นพบเส้นทางเบื้องหลัง

Ajinomoto shares its inspiration by creating eco-friendly menus
Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd. is passing on inspiration through its 4th restaurant, “Penlaos (Rama 2)”, by sparking inspiration in using nearby ingredients to create an earth-saving menu

Ajinomoto launches "Too Good To Waste" campaign, elevating contemporary food
Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd. paves the way for the 3rd restaurant "Jirakaan", elevating contemporary food that goes beyond the deliciousness

Explore ideas for transforming food waste and seasonal ingredients into special menus
adding value to new creations with the campaign "Too Good To Waste" by Ajinomoto

Recently, Ajinomoto (Thailand) Co., Ltd., represented by Mr. Kenji Harada, Vice President, along with Council members of leading business organizations, participated in the “TBCSD Sustainable Business Forum 2024: Act Now Towards a Sustainable Future.” Th

Recently, Ajinomoto (Thailand) Co., Ltd., represented by Mr. Smith Phetdi, Sustainability Promotion Department Manager, shared the company’s vision and approach to sustainability at the SPOTLIGHT DAY 2024: Sustainability Disruption – Businesses Adapt Befo

Since March, "Ajinomoto" has launched the “Waste to Worth for Well-Being” campaign, marking the first step in promoting EPR. This initiative reflects the company’s commitment to addressing plastic waste and aims to reduce its environmental impact by 50% b

Recently, Ajinomoto (Thailand) Co., Ltd., represented by Mr. Smith Phetdi, Sustainability Promotion Department Manager, collaborated with the Thailand Business Council for Sustainable Development (TBCSD) and the Thailand Environment Institute (TEI),

Ajinomoto Celebrates 65 Years with the Grand “aminoVITAL Run 2025”
Bangkok – 4 December 2024 - Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., a global leader in promoting the ‘Eat Well, Live Well.’ lifestyle, is marking its 65th year of enhancing the nutrition and health of Thais with the grand “aminoVITAL Run 2025”

“Eating is a Miracle”: Ajinomoto Unveils New Commercial
Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., a global leader in the creation of “Eat Well, Live Well” lifestyles, has launched a heartwarming online commercial, “Cooked(-by-Heart)-to-Order Restaurant,” as part of its “Eating is a Miracle” campaign. This campaign highl

Ajinomoto Addresses Health Trends in Thailand to Resolve Malnutritional Challenges
Bangkok – 22 November 2024 - Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., a global leader in promoting ‘Eat Well, Live Well’ lifestyles, has launched a strategic initiative to address malnutrition in the ASEAN region.

บริษัท อายิโนะโมะโต๊ะ (ประเทศไทย) จำกัด ไอเดียเก๋จับมือ 4 ร้านอาหารดังสร้างสรรค์เมนูรักษ์โลก ออกทดลองขายให้ได้ลิ้มลองกันแล้ว ประเดิมร้านแรกที่ “Oakland Café” กับแนวคิด เมนูกินได้ทุกส่วน

Recently, Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., led by Mr. Smith Phetdi, Sustainability Promotion Department Manager, representative of Ajinomoto, collaborated with the Thailand Institute of Packaging and Recycling Management for Sustainable Environment (TIPMSE

Bangkok – 26 September 2024 – Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., a leading company committed to promoting the “Eat Well, Live Well” philosophy in Thailand,

Bangkok – 2 September 2024 – Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., a global leader in the creation of ‘Eat Well, Live Well’ lifestyles, has solidified its market leadership by winning the prestigious ‘The Most Powerful Brand 2024’

Bangkok – 2 July 2024 - Ajinomoto (Thailand) Co., Ltd., a global leader in the creation of ‘Eat Well, Live Well’ lifestyles, recently unveiled its business plan for 2024, aiming to solidify its position as one among the top 10 leading food manufacturers i

Bangkok, 17 July 2024: Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., a global leader in the creation of ‘Eat Well, Live Well’ lifestyles, has announced its partnership with the Sports Authority of Thailand (SAT)and the Badminton Association of Thailand (BAT).

Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd. Receives the Best Sustainability Award 2024 at CPF Partner Day 2024, which reinforce the Commitment to Sustainable Business Practices

Recently, Ms. Paweena Kalapakdee, GA Department Manager of Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd. and Director of Si Ayutthaya Real Estate Co., Ltd., representative of the Green Office Committee, received the G-Green National Excellent Level (Gold G) Award from M

"Ajinomoto joins forces with BIG to strengthen sustainable production with low-carbon nitrogen."
Ajinomoto, a global leader in food products and amino acid-based products, announces a partnership with BIG, a leader in industrial gas innovation and greenhouse gas reduction technology, to use low-carbon nitrogen. This initiative aims to reduce carbon d

Recently, Ajinomoto (Thailand) Co., Ltd., led by Mr. Smith Phetdi, Sustainability Promotion Department Manager, as a company representative, along with the Green Office team, delivered “Plastic waste” to GC YouTurn for recycling into “Reusable Reflective

Collaborates with Trash Lucky to launch the “Waste to Worth for Well-Being” project, transforming “Ros Dee” pouches into multi-purpose shelves and supporting communities in waste management. Proudly announced the launch of 9,000 “Eco-Friendly Uniforms

“Ajinomoto” joins forces with the “Tokyo SME Support Center” to enhance the green growth strategy, creating well-being and happiness, driving Thai businesses towards sustainability.