ตามไปดูวิธีลดการใช้พลาสติกของอายิโนะโมะโต๊ะ สู่เป้าหมายการจัดการด้านบรรจุภัณฑ์อย่างยั่งยืน
แม้พลาสติกจะมีคุณอนันต์ แต่ก็มีโทษมหันต์ต่อสิ่งแวดล้อม หากไม่ได้รับการจัดการที่ถูกวิธี กลุ่มบริษัทอายิโนะโมะโต๊ะ จึงทุ่มเทในการหาวิธีจัดการกับพลาสติกมาโดยตลอด เพื่อให้สอดคล้องกับแนวคิด “อายิโนะโมะโต๊ะสร้างคุณค่าร่วมกับสังคม (ASV)” ที่กลุ่มบริษัทอายิโนะโมะโต๊ะทุ่มเทเพื่อแก้ปัญหาสังคมผ่าน 3 แนวทางหลัก ได้แก่ การสร้างสังคมสุขภาพดี ส่งเสริมการใช้ทรัพยากรอย่างคุ้มค่า และสร้างความยั่งยืนของโลก
ทั้งนี้ บริษัท อายิโนะโมะโต๊ะ (ประเทศไทย) จำกัด ได้ขานรับนโยบายของกลุ่มบริษัทอายิโนะโมะโต๊ะทั่วโลก ในการมุ่งมั่นทำงานเพื่อลดผลกระทบต่อสิ่งแวดล้อม พร้อมชูแนวคิด “เทคโนโลยีสีเขียวเพื่อสิ่งแวดล้อมที่ดีอย่างยั่งยืน” ขับเคลื่อนผ่านกิจกรรมทางธุรกิจในทุกสถานประกอบการ โดยตั้งเป้าหมายเพื่อที่จะบรรลุวัตถุประสงค์ของกลุ่มบริษัทฯ ในการเป็น “กลุ่มบริษัทผู้ส่งมอบโซลูชันและนวัตกรรมที่เกี่ยวกับอาหารและสุขภาพ” ผ่านการมุ่งเน้นด้านการบริหารจัดการทรัพยากรเพื่อแก้ไขปัญหาด้านอาหารและสุขภาพ รวมไปถึงการทำงานเพื่อลดผลกระทบต่อสิ่งแวดล้อมและการร่วมฟื้นฟูสิ่งแวดล้อมอย่างยั่งยืนให้ได้ภายในปี 2030
แนวทาง “การจัดการด้านบรรจุภัณฑ์อย่างยั่งยืน” ที่บริษัท อายิโนะโมะโต๊ะ (ประเทศไทย) จำกัด นำมาบูรณาการกับผลิตภัณฑ์ภายใต้เครื่ออายิโนะโมะโต๊ะจึงเป็นหนึ่งในการลงมือทำอย่างจริงจังมาโดยตลอด โดยเฉพาะในกระบวนการผลิตสินค้าในโรงงานอุตสาหกรรม รวมไปถึงกระบวนการขนส่งสินค้าจากโรงงานไปสู่ผู้บริโภค ที่มีการใช้พลาสติกเป็นจำนวนมาก
อายิโนะโมะโต๊ะจึงนำแนวคิดเรื่องบรรจุภัณฑ์ที่เป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อมมาปรับใช้กับผลิตภัณฑ์ของบริษัทฯ ด้วยการลดปริมาณการใช้พลาสติกสำหรับห่อหุ้มบรรจุภัณฑ์ของสินค้าบางชนิดลง เพื่อเป็นส่วนหนึ่งในการช่วยแก้ไขปัญหาสิ่งแวดล้อม แต่ยังคงสามารถรักษาคุณภาพของสินค้าไว้ได้ดีเช่นเดิม ได้แก่ การยกเลิกการใช้ถุงพลาสติกพอลิเอทิลีน (PE Bag) ที่ใช้ในการห่อหุ้มแพ็กบรรจุภัณฑ์ของสินค้า “ผงชูรสอายิโนะโมะโต๊ะ” ขนาด 1 กิโลกรัม และวัตถุปรุงแต่งอาหาร “รสดี” ขนาด 850 กรัม
ผลจากการยกเลิกใช้พลาสติก PE bag สำหรับห่อหุ้มบรรจุภัณฑ์ของสินค้าดังกล่าว ช่วยให้บริษัทฯ สามารถลดปริมาณการใช้พลาสติกลงได้ถึง 127 ตัน/ปี หรือเทียบเท่ากับขวดน้ำพลาสติกขนาด 1.5 ลิตร จำนวน 4.2 ล้านขวด
ทั้งนี้ การดำเนินการดังกล่าวเป็นหนึ่งใน “การสร้างคุณค่าร่วมกับสังคมของอายิโนะโมะโต๊ะ (The Ajinomoto Group Creating Shared Value: ASV)” เพื่อส่งมอบสิ่งดี ๆ ให้กับสังคมไทย ที่ยังมีอีกหลายโปรเจคท์น่าสนใจให้ติดตาม
Relate Links

The Ajinomoto Group responds to Climate Change by reducing greenhouse gas emissions to become carbon neutrality

ตามไปดูการจัดการของเหลือทิ้งอันชาญฉลาดและคุ้มค่าในโรงงานอายิโนะโมะโต๊ะ

Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd. and Department of Agricultural Extension signed the Memorandum of Understanding (MOU) of "Cooperation in Plant Protection Promotion and Soil-Fertilizer Management"


Ajinomoto provide company’s amino acid-based products and nutrition balanced meal program Kachimeshi® or so called Winning Meals for athletes during the tournament competition of Total Energies BWF Thomas & Uber Cup Finals 2022.

Ajinomoto – MITSUI deliver a Renewable Energy Certification (REC) to support Green House Reduction towards the Global Carbon Neutrality Goal

Birdy® Robusta introduces Tong Twopee as new co-presenter to penetrate the young generation target
"Birdy®", the top market leader of RTD canned coffee in Thailand, has strengthened and elevated its “Birdy® Robusta” marketing communication strategy to reach out and capture more new generations by debut "Tong Twopee” as new co-presenter

Ajinomoto supports amino acid-based product to Thai athletes for the 31st SEA GAMES
Mr.Thongdee Paso, MD of Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., handed over company’s amino acid-based product “aminoVITAL™”, worth 780,000 Baht, to Mr. Kongsak Yodmanee, Governor of Sports Authority of Thailand, for distributing to Thai national athletes.

Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., together with Electricity Generating Authority of Thailand (EGAT), has made full progress for contract agreement in purchasing and use of renewable energy

“Ajinomoto”, as the official main sponsor of the 31st Southeast Asian Games (“SEA Games”) to be held in Vietnam, takes part in supporting better nutrition to athletes by unlocking the power of amino acids and utilizing umami expertise through various acti

Ajinomoto launched “Ajinomoto Hanetsuki Gyoza”, an authentic Japanese style Gyoza, which all consumers can easily prepare and cook without using water or oil within only 7 minutes.

Ajinomoto promotes sustainable good health and well-being among employees
Mr. Ichiro Sakakura (4th from left), President of Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., together with Mr. Takumi Kazarimoto (4th from right), Vice President and other top managements, attended the opening ceremony of employee’s fitness area named "i-FIT studio"

Recently, Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., in collaboration with the Thailand Science Park (NSTDA), hosted an online seminar under the topic of "Unlocking the Power of Amino Acids Contributing to Healthier Lives"

Thai National Badminton Player ‘Cream Busanan’ shares delicious low-sodium Menu from Ajinomoto
เมื่อเร็วๆ นี้ บริษัท อายิโนะโมะโต๊ะ (ประเทศไทย) จำกัด เปิดครัวต้อนรับ “ครีม” บุศนันทน์ อึ๊งบำรุงพันธุ์ นักแบดมินตันทีมชาติไทย เพื่อร่วมบอกเล่าประสบการณ์ที่ได้รับการสนับสนุน “โปรแกรมโภชนาการอาหารสำหรับนักกีฬา” จากอายิโนะโมะโต๊ะ

Ajinomoto introduces its new product “Ajinomoto Lime Seasoning Powder” for Food Service Business
Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., penetrates the food service business market by launching its new product “Ajinomoto Lime Seasoning Powder” with the key selling points in helping restaurant operators to save time in cooking, control taste quality and manag

Recently, Ajinomoto Co., Inc. (“Ajinomoto Co.”) signed an official main sponsor agreement of the 31st Southeast Asian Games (“SEA Games”) to be held in Vietnam in May 2022. Ajinomoto Co. will provide support as a main sponsor of the highest rank of the

The Ajinomoto Group will roll out the Ajinomoto Group Nutrient Profiling System for Menu (ANPS-M) as the world’s first nutrient profiling system to take Japan’s food culture and health issues into consideration which is a method to scientifically assess

“aminoVITAL” joins with Ministry of Tourism and Sports for an event of Thailand By UTMB 2021
“aminoVITAL, ready-to-drink power gel with amino acids, sponsors Thailand By UTMB 2021, a trail running race event, , organized by Ministry of Tourism and Sports. In this regard, Mr. Varong Prayoonpong, Managing Director of Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd.

Ajinomoto joins online seminar in Health Tech Thailand 2021
Recently, Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd. participated in an online seminar at the Health Tech Thailand 2021 event on the topic of "Nutrition without compromise"

Winners will enjoy an exclusive food experience that celebrates their love

กติกาและเงื่อนไขการเข้าร่วมกิจกรรม“ปรุงมื้อพิเศษด้วยรสอูมามิ”
ผู้เข้าร่วมกิจกรรมต้องเข้าร่วมกิจกรรมตามขั้นตอนดังต่อไปนี้ 1) กด Like เพจ Umami Lovers 2) เปิด - ตั้งค่าโพสต์เป็นสาธารณะ ส่งเรื่องราวดี ๆ ของคนพิเศษที่คุณอยากตอบแทนความรู้สึกดี ๆ ผ่านคอมเมนท์บนโพสต์กิจกรรม เกี่ยวกับคนที่คุณรัก ตัวอย่างเช่น ครอบครัว คู่

ซุปก๋วยเตี๋ยว 1 หม้อ ทำยังไงให้คุ้มที่สุด
พูดถึงร้านก๋วยเตี๋ยว ร้านไหนน้ำซุปยิ่งเด็ด ลูกค้าก็จะยิ่งขอเพิ่มมากเท่านั้น และแทบจะทุกร้านก็ให้ไปแบบฟรีๆ ไม่มีค่าใช้จ่าย

แนะวิธีแต่งร้านส้มตำให้ดึงดูดลูกค้า
ไปที่ไหน จังหวัดอะไร เราก็เจอร้านส้มตำ แทบทุกที่ . . . แล้วจะทำยังไงให้ร้านส้มตำของเราโดดเด่น น่าเข้า วันนี้เรามีทริคดี ๆ มานำเสนอ

Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., the top market leader of seasoning product in Thailand, introduced new product "Concentrated Soup Powder, Tonkotsu Flavor, Ajinomoto Brand", the Japanese pork bones soup, as the first brand of Shabu soup product for Food Se

“aminoVITAL” sponsors Buriram Marathon 2022 as the 2nd consecutive year led by Mr.Chaiyapat Ongsri, Director of Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd.

Birdy® promotes Healthy Living to Thais, reflecting in the Marketeer No.1 Brand 2020-2021
"Birdy®" reinforces itself as the top market leader of RTD canned coffee in Thailand which has been contributing to deliver its product value to meet Thai consumer’s need, reflected in the award of the No.1 Brand Thailand 2020-2021”in category of RTD cann

Ajinomoto supports Scholarship for Children of Journalists
Ms.Kesya Chaicharncheep (Right), Public Relations Department Manager of Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., granted donation money worth 30,000 Baht to Mr.Anan Nilmanon (Left)

Ajinomoto delivers Company Products to support Healthcare workers to fight against COVID-19
Recently, Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd. led by Mr.Thongdee Paso (3rd from right), Managing Director, delivered company products including "Birdy®" RTD canned coffee, "Birdy® 3in1" instant coffee mixed powder and "YumYum™ Cup"

Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd. supported all restaurants, especially SMEs, by creating campaign “Ajinomoto, the Umami helper” via LINE OA as a community for food vendors to register.

Ajinomoto debuts “Blendy Brand” in Thailand with “Lee Thanat – Ink Waruntorn” as a presenter
Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., penetrated beverage market in Thailand by debuting “Ajinomoto Blendy®”, the number one brand from Japan,