Ajinomoto introduces “Concentrated Soup Powder, Tonkotsu Flavor” to Food Service Market as the first brand in Thailand
Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., the top market leader of seasoning product in Thailand, introduced new product "Concentrated Soup Powder, Tonkotsu Flavor, Ajinomoto Brand", the Japanese pork bones soup, as the first brand of Shabu soup product for Food Service business, expected to penetrate into Shabu restaurant which is one of the popular among Thai people.
Nowadays, the existing Tonkotsu Shabu soup seasoning products in Thai market mostly serve for a group of household consumers which is not suitable for the Food Service business due to the price is relatively high. As a result, in order to meet the market demand and consumption behaviour of Food Service business and Shabu restaurant, Ajinomoto as the seasoning powder specialty with deep understanding of local food culture, has developed the product Concentrated Soup Powder, Tonkotsu Flavor that will help Shabu restaurant to increase the variety of soup menus to attract consumers with its distinctive 'Mellow taste, stable taste, easy to use, suitable for making Shabu or Ramen soup. No need to simmer for several hours'. The product is in powder form, size 450g per sachet that only 1 sachet can make up to 16 litres (16 pots) of Shabu soup, meeting the needs of Food Service business who wants to create their flavors easily like a professional together with saving time in cooking and saving cost for the restaurants as well.
This is one of Ajinomoto's innovative products using our key expertise of Umami for quality product development to provides more convenient for our consumers and Food Service business by shortening cooking time and decreases amount of ingredients preparation to answer the current people’s hasty lifestyle reflecting our intention to promote Thai people "Eat Well, Live Well" which is a part of our corporate policy "Ajinomoto Group Creating Shared Value (ASV)". The product is now available at Food Service Business Sales Department (contact number 0-2247-7000 ext. 1263-1270) and online channels Lazada and Shopee under "Ajinomoto Official Shop". You can keep updating information of Ajinomoto products at www.ajinomotofoodservicethailand.com
Relate Links

กรุงเทพฯ – 10 กุมภาพันธ์ 2568 – บริษัท อายิโนะโมะโต๊ะ (ประเทศไทย) จำกัด บริษัทชั้นนำของโลก ในการสร้างความกินดีมีสุข ฉลองครบรอบ 65 ปี

“Ajinomoto AminoNite” Brings an Immersive Sleep Experience, Exclusively at Bangkok Design Week 2025
Bangkok – 11 February 2025 – Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., a global leader in promoting health and well-being,

Ajinomoto receives "Best Places to Work" Certificate from WorkVenture
กรุงเทพฯ – บริษัท อายิโนะโมะโต๊ะ (ประเทศไทย) จำกัด บริษัทชั้นนำของโลกในการสร้างความกินดีมีสุข

Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., a global leader in the creation of “Eat Well, Live Well.”

Ajinomoto shares its inspiration by creating eco-friendly menus
Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd. is passing on inspiration through its 4th restaurant, “Penlaos (Rama 2)”, by sparking inspiration in using nearby ingredients to create an earth-saving menu

Ajinomoto launches "Too Good To Waste" campaign, elevating contemporary food
Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd. paves the way for the 3rd restaurant "Jirakaan", elevating contemporary food that goes beyond the deliciousness

Explore ideas for transforming food waste and seasonal ingredients into special menus
adding value to new creations with the campaign "Too Good To Waste" by Ajinomoto

Bangkok – 2 September 2024 – Ajinomoto Co., (Thailand) Ltd., a global leader in the creation of ‘Eat Well, Live Well’ lifestyles, has solidified its market leadership by winning the prestigious ‘The Most Powerful Brand 2024’

Bangkok – 2 July 2024 - Ajinomoto (Thailand) Co., Ltd., a global leader in the creation of ‘Eat Well, Live Well’ lifestyles, recently unveiled its business plan for 2024, aiming to solidify its position as one among the top 10 leading food manufacturers i

เปิดตัวน้องใหม่ ขนาด 50 กรัม แพ็ครักษ์โลก
บริษัท อายิโนะโมะโต๊ะ (ประเทศไทย) จำกัด รุกตลาดผลิตภัณฑ์ในกลุ่มเครื่องปรุงรส ด้วยการเปิดตัวแพ็คเกจจิ้งใหม่ “อายิโนะโมะโต๊ะ ขนาด 50 กรัม” เจาะกลุ่มผู้บริโภครุ่นใหม่ ชูจุดเด่น อร่อย รักษ์โลก พร้อมทั้งมีช่วยในการสร้างความยั่งยืนให้กับโลก

เหตุผลที่รางวัลสำนักงานสีเขียวเป็นรางวัลแห่งความภาคภูมิใจขององค์กรที่ใส่ใจสิ่งแวดล้อม

สำรวจ 3 กิจกรรมทางธุรกิจของ ‘เบอร์ดี้ 3 อิน 1’ ในการลดขยะพลาสติกและขยะอาหารเพื่อร่วมดูแลสิ่งแวดล้อม
อัพเดทกิจกรรมที่เบอร์ดี้ 3 อิน 1 ลงมือทำเพื่อลดผลกระทบด้านสิ่งแวดล้อม

อายิโนะโมะโต๊ะส่งเสริมกระบวนการ ‘วัฏจักรชีวภาพ’ (Bio-cycle) สู่ไร่กาแฟไทย
สำรวจแนวทางของเบอร์ดี้ในการส่งเสริมความยั่งยืนให้เกษตรกรไทยในไร่กาแฟ

3 เหตุผลที่อายิโนะโมะโต๊ะสนับสนุนให้เกษตรกรไทยทำ ‘ประกันภัยสภาพภูมิอากาศ’
ความรู้จักประกันภัยทางภูมิอากาศ และข้อดีที่เกษตรกรไทยจะได้รับ

ตามไปดูการจัดการของเหลือทิ้งอันชาญฉลาดและคุ้มค่าในโรงงานอายิโนะโมะโต๊ะ